چرا نمی شود به واردات خودرو دست دوم خارجی خوشبین بود

چرا نمی شود به واردات خودروی دست دوم خارجی خوشبین بود

چکیده هایی از این اخبار

مطابق آمار رسمی ، کشور عملا ارز مورد نیاز برای واردات خودرو را ندارد

با نگاهی به آمار رسمی منتشر شده در سال‌های گذشته ، روشن است که درآمد ارزی کشور در سال 92،یعنی جایی که واردات خودرو متوقف گردید چیزی در حدود 92 میلیارد دلار بوده است.حالا در میانه‌های سال 1402 در آمد ارزی کشور تقریبا با نیمی از این مبلغ برابری می کند.

خرید خودرو آفرودی به صورت قسطی با شرایط عالی

اگر چه منطق حکم می‌کند که تنها راه عبور از بحران تورم خودرو را باید در تغییر سیستم عرضه و تقاضا جست و جو کرد، اما به نظر می‌رسد که بازار خودرو و پیرو آن نظام عرضه و تقاضا دچار یک بن بست گردیده است.چرا که دولت با تغییر سیستم ارائه خودرو از روش قرعه کشی به نوبت دهی نشان داد که ظرفیت تولیدی کشور چندان جوابگوی نیاز جامعه نیست و نتایج دور دوم سیستم یکپارچه و اعلام موعد تحویل بسیاری از خودروها با بیشتر یا نزدیک به یک سال زمان انتظار، در کنار عدم تخصیص قیمت قطعی عملا سیستم یکپارچه را برهمان ویلچری نشانده که پیش تر پیکر فلج شده سیستم قرعه کشی بر آن نشسته بود.

حال با پذیرش واقعیات سیستم یکپارچه، تنها راه عبور از بحران خودرو می‌شود، واردات خودرو چه به صورت کارکرده و چه به صورت نو؛ اما پیش نیاز چنین رویکردی درآمد ارزی است که با سر چرخاندن جزئی در اخبار خودرو متوجه می‌شویم که بحران ارزی موجود در اقلام اساسی‌تر همچون دارو قابل تعمیم به هر رسته و صنف اقتصادی وبه طور ویژه خودرو است.

چگونه تیونینگ تاک وزن به شتاب و سرعت آفرود شما کمک می‌کند؟

اگرچه قانون واردات خودروهای کارکرده عملا تصویب گردیده و آیین نامه اجرایی آن در حال نهایی شدن است، اما اگر تصویب آن را به پای در باغ سبز نمایندگان فعلی مجلس برای جلب حمایت مردمی در انتخابات آینده ندانیم؛ باید گفت با شرایط موجود یا این واردات عملی نخواهد شد و یا تاثیر آن بر بازار خودرو در حد تحمیل شوک مثبت کوتاهی محدود خواهد بود.

خرید خودرو آفرودی جیپ با بهترین قیمت و کیفیت ممکن!

با همه این تفاسیر امید است که مصرف کننده به سادگی به خودرو مورد نظرش دست یابد و فروشنده از رکود بازار جان سالم به در برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره رایگان
خرید و فروش خودرو آفرودی