9 راز کلیدی که تعمیرکاران خودرو نمی‌خواهند بدانید

9 راز کلیدی که تعمیرکاران خودرو نمی‌خواهند بدانید

چکیده هایی از این اخبار

 

تعمیر خودرو همواره موضوعی پیچیده و هزینه‌بر بوده و هست. تعمیرکاران حرفه‌ای خودرو، کار تعمیر خودرو را به درستی و با رعایت اصول انصاف انجام می‌دهند. اما برخی نیز ممکن است ایراد کوچکی که می‌تواند با هزینه اندکی رفع شود را بزرگ کرده و هزینه زیادی را به مشتری تحمیل کنند.

عرضه کننده بهترین خودروهای آفرود را می‌توان از سایت آفرودیو جستجو کرد.

آشنایی با تعمیرات جزئی خودرو می‌تواند بهره‌وری، سلامت و عمر خودرو را افزایش داده و ایمنی و عملکرد آن را نیز بالا ببرد.

چه مواردی شامل تعمیرات جزئی خودرو می‌شود؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر یک مشکل به ظاهر کوچک در خودرو، به تعمیرکار مراجعه کرده‌اید و او به شما می‌گوید باید هزینه زیادی را برای تعمیر خودرو پرداخت کنید. آشنایی با ترفندها، اسرار و رازهایی که تعمیرکاران دوست ندارند که مشتری از آنها مطلع شود، در بسیاری از موارد می‌تواند مانع از پرداخت هزینه های بیهوده شود.

تعمیرات جزئی خودرو شامل مواردی می‌شود که شما در صورت آشنایی و آگاهی از آنها می‌توانید خودتان تعمیر خودرو را در چند دقیقه یا چند ساعت انجام دهید، بدون اینکه هزینه زیادی را پرداخت کنید. این نوع از تعمیرات به تخصص و دانش خاصی نیاز ندارد، به‌گونه‌ای که حتی می‌توانید در خانه و با ابزاری ساده آن را انجام دهید. با پرس‌وجو از چند تعمیرکار و یا مشاهده چند ویدئوی آموزشی می‌توانید دست به کار شده و خودرو را تعمیر کنید.

تعمیرات جزئی خودرو

9 راز کلیدی که تعمیرکاران خودرو نمی‌خواهند بدانید

در ادامه، فهرستی از ترفندهایی که ممکن است تعمیرکاران خودرو تمایلی نداشته باشند تا مشتری از آنها اطلاع یابد را برای شما بیان می‌کنیم:

  1. باتری خودرو را بررسی کنید؛ شاید نیازی به تعویض باتری نباشد. باتری، وظیفه برق‌رسانی به خودرو و روشن کردن آن را بر عهده دارد. ممکن است با چند بار استارت زدن و روشن نشدن خودرو، احتمال دهید که باتری خودرو خراب شده و باید تعویض شود. خوردگی سیم‌های باتری ممکن است دلیل این مشکل باشد.

برای حل این مشکل و تعمیر خودرو، می‌توانید از نوشابه مشکی کمک بگیرید. با ریختن نوشابه روی سیم‌های باتری خودرو، می‌توانید از فرسایش بیشتر سیم‌ها جلوگیری کرده و مدت زمان بیشتری از باتری قدیمی خودروی خود استفاده کنید.

با مراجعه به سایت آفردیو و اجاره آفرود قدرتمند، می‌توانید به مناطقی سفر کنید که با خودروهای معمولی قابل دسترسی نیستند. از کویرهای سوزان تا جنگل‌های انبوه، آفرود سواری تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

  1. روغن خودرو را بررسی کنید؛ بهتر است به جای تعویض روغن، به دنبال حفظ و نگهداری آن باشید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد روغن موتور برای تعمیرات جزئی خودرو در نظر داشته باشید این است که به صورت دوره‌ای و منظم آن را چک کرده تا از کثیف شدن، تبخیر و یا نشت آن جلوگیری کنید. تعمیرکاران حرفه‌ای معتقدند به طور میانگین، هر 10000 کیلومتر کارکرد ماشین، روغن خودرو باید تعویض شود.
  2. برای تعمیر خودرو لنت‌های ترمز را بررسی کنید؛ ممکن است بتوانید دوباره از آنها استفاده کنید.

اگر هنگام ترمز گرفتن، متوجه صداهای ناخوشایندی از سیستم ترمز خودرو شوید، اولین فکری که به ذهنتان خطور می‌کند، تعویض لنت‌های ترمز است. در این مواقع لنت ترمز، به احتمال زیاد دچار زنگ زدگی شده است.

به کمک مسواک یا با استفاده از ابزارهایی خاص، می‌توانید زنگ زدگی لنت را از بین ببرید. با انجام این تعمیرات جزئی خودرو، کارکرد لنت‌های ترمز بهتر شده و صدای آنها نیز کاهش می‌یابد. تعویض لنت ترمز فقط در صورت فرسودگی بیش از حد و کامل لنت ضروری است.

  1. به تعمیرکار بگویید که چرخ‌های خودرو را بچرخاند. به چند دلیل لازم است تا از تعمیرکار درخواست کنید که تایرهای خودرو را بچرخاند:
  • بررسی یکنواختی تایرها و بدون نقص چرخیدن آنها
  • بهبود عمر لاستیک با تنظیم فشار چرخ‌ها
  • بهبود تجربه رانندگی با اصلاح تعادل چرخ‌ها
  • چک کردن وضعیت تایر برای مشخص شدن زمان تعویض آن

برای اطمینان از چرخش درست تایر، از تعمیرکار بخواهید تا آنها را با گچ علامت‌گذاری کند.

خرید ماشین آفرود به معنای ورود به دنیایی از هیجان و ماجراجویی است. اگر به طبیعت و رانندگی در مسیرهای ناهموار علاقه‌مندید، یک خودروی آفرود می‌تواند بهترین همراه شما باشد.

  1. همیشه لازم نیست با روشن شدن چراغ چک موتور، نگران تعمیر خودرو باشید.

رایج‌ترین دلیلی که ممکن است باعث روشن شدن چراغ چک خودرو روی داشبورد شود، عدم چسبیدن کامل درب گاز خودرو است. باز بودن این درب، سبب ورود اکسیژن از درون خط گاز می‌شود.

روشن شدن چراغ موتور، بیشتر به دلیل مسائل نرم‌افزاری خودرو ممکن است اتفاق بیفتد و ربطی به ایرادات اصلی و عمده ماشین ندارد.

  1. از اضافه کردن مواد و مکمل‌های افزودنی به موتور خودرو جداً خودداری کنید.

برخی از تعمیرکاران ممکن است به شما پیشنهاد دهند که برای بهبود عملکرد خودرو، از مواد افزودنی و مکمل‌هایی که آنها توصیه می‌کنند، استفاده کنید.

یادآوری این نکته ضروری است که خودرو، مواد افزودنی مورد نیاز را از بنزین و روغن‌های موجود در سیستم خودرو دریافت می‌کند و اضافه کردن این مکمل‌ها ممکن است آسیب جدی به خودروی شما وارد کند.

بهتر است در این زمینه به توصیه‌های سازنده ماشین که در دفترچه راهنمای خودرو عنوان شده است، توجه کنید و در صورت نیاز از متخصصین و کارشناسان اهل فن کمک بگیرید.

تعویض فیلتر هوا

  1. دقت کنید؛ همه ایرادات خودرو نیازی به تعمیر فوری ندارند. برخی از تعمیرکاران ممکن است برای کسب سود بیشتر، به شما اعلام کنند که ایراد جزئی خودروی شما نیاز به تعمیر فوری با هزینه‌ای زیاد دارد. بهتر است قبل از اقدام و تصمیم‌گیری برای سپردن خودرو به دست تعمیرکار، با چند متخصص و تعمیرکار ماهر در زمینه مشکل خودروی خود، مشورت کنید.
  2. همیشه نیازی به تعویض قطعات خودرو نیست. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است شما را از تعمیرات جزئی خودرو غافل کند، این است که تعمیرکار به شما بگوید این قطعه از خودرو باید تعویض شود. در صورتی که همان قطعه ممکن است با هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر از جایگزینی قطعه نو، تعمیر شود و دوباره بتوان از آن در خودرو استفاده کرد.
  3. تعمیرات جزئی خودرو که خودتان به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید.

برخی از تعمیرات جزئی مانند تعویض فیلتر هوا یا تعویض باتری خودرو، جزء مواردی هستند که شما خودتان می‌توانید در خانه این کار را انجام دهید، اما ممکن است برخی تعمیرکاران این موضوع را از شما پنهان کنند.

آشنایی با این موارد ساده می‌تواند جلوی بسیاری از هزینه‌های اضافی را بگیرد.

 

کلام آخر

خودرو، یکی از وسایل و امکاناتی است که تقریباً به جزء جدانشدنی زندگی تبدیل شده است. در صورت خرابی، تعمیر خودرو می‌تواند چالش‌هایی نظیر پیدا کردن تعمیرکار ماهر و معتمد، هزینه‌های بالای تعمیر و… را برای رانندگان ایجاد کند.

آشنایی با ترفندهایی که کمک می‌کند تا تعمیرات جزئی خودرو را خود بتوانید انجام دهید، دغدغه پیدا کردن تعمیرکار با اطمینان و هزینه‌های گزاف را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره رایگان
خرید و فروش خودرو آفرودی